باز نشدن درب مخزن بخارشوی کارچر

دسترسی سریع

 

برند کارچر نامی مشهور در زمینه تولید لوازم نظافت خانگی است و طیف وسیعی از موثرترین محصولات تمیز کننده موجود در بازار را تولید می‌کند. اگرچه کیفیت ساخت محصولات این شرکت بسیار بالاست، با این حال، گاهی اوقات ممکن است برخی از این لوازم دچار ایراداتی شده و کاربر برای استفاده از آن دچار مشکل شود. برای مثال گاهی بخارشوی کارچر ممکن است با مشکلاتی شود از جمله گیر کردن درب مخزن مواجه شود. در این مقاله به علت باز نشدن درب مخزن بخارشوی کارچر می‌پردازیم و راه‌حل‌های آن را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید محصولات کارچر را از نمایندگی معتبر آن در ایران تهیه کنید.

مشکلات احتمالی بخارشوی کارچر

برخی از کاربران این دستگاه در مواردی بخاطر ناآشنایی با طرز استفاده صحیح از بخارشو با مشکلاتی مواجه می‌شوند. از جمله این موارد گزارش و عدم رضایت در اموری از قبیل گیر کردن درب مخزن و نشتی آب از اطراف درب آن است. این مشکلات ممکن است به دلایل متنوع و گوناگونی رخ دهد که ما در ادامه به هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

نشتی آب

نشت آب از اطراف درب مخزن یک مشکل رایج در بخارشوهای کارچر است. بیرون ریختن آب می‌تواند زمینی را که خشک و تمیز کرده‌آید مجددا خیس کند. و حتی خطرات سر خوردن و سقوط را افزایش دهد. با این حال، می‌توانید با دنبال کردن راه‌حل‌های موثر زیر این مشکل را برطرف کرد:

یکی از رایج‌ترین دلایل نشتی آب، تنظیم بخار بر روی بیشنه آن است که می‌تواند باعث خیس شدن دستگاه شود و به نظر برسد که نشتی وجود دارد. بنابراین، سعی کنید از تنظیم بخار بر روی میزان کم برای رفع مشکل استفاده کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، مخزن آب و درپوش آن را از نظر ترک خوردگی بررسی کنید. علاوه بر این، همچنین مطمئن شوید که واشر لاستیکی محکم وصل شده باشد. در صورت وجود ترک در مخزن آب، باید آن را تعویض کنید. گاهی این ترک و نقص در سیستم درب مخزن باعث گیر کردن آن و عدم سهولت در باز شدن می‌شود.

شیر ایمنی بخارشوی کارچر

قفل ایمنی بخارشوی کارچر شما حاوی دریچه‌ای است که از باز شدن آن در هنگامی که تحت فشار بخار آب است جلوگیری کرده و در برابر سوختن احتمالی از شما محافظت می‌کند. بسیار مهم است که این قفل همیشه در وضعیت کارکرد کامل و درست باشد. بنابراین اگر قفل شما معیوب، آسیب دیده یا گیر کرده است، باید آن را حتما تعویض کنید. اگر نیاز به تعویض قفل ایمنی دارید، اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، نگران نباشید. در ادامه مراحل صحیح تعویض قفل را بیان می‌کنیم:

ابتدا این موراد را آماده کنید:

  • سوپاپ/قفل ایمنی جدید
  • پیچ گوشتی
  • چکش کوچک (اختیاری)

مرحله ۱ – توصیه‌های ایمنی

اول ایمنی! لطفاً قبل از شروع هر تعمیری مطمئن شوید که دستگاه را از برق جدا کرده‌اید.

مرحله ۲ – برداشتن قفل ایمنی گیر کرده

اگر قفل گیر کرده باشد و درپوش آزادانه بچرخد حتی زمانی که فشاری وجود ندارد، باید درپوش را از دریچه جدا کنید. یا با استفاده از یک پیچ گوشتی با تیغه تخت، کلاهک را با دقت از پایه جدا کنید یا با دقت به کلاهک ضربه‌ای بزنید تا پایه آن شکسته شود و درپوش آن را بردارید. سپس فنر و کلاچ را قبل از فشار دادن یک پیچ گوشتی کوچک یا کلید آلن از سوراخ سوپاپ خارج کنید تا پیستون را برگردانید و سپس کلاچ، فنر و درپوش را دوباره نصب کنید. سپس می‌توانید به باز کردن پیچ شیر ادامه دهید.

مرحله ۳ – نصب قفل ایمنی جدید

در نهایت شیر تعویض را پس از پر کردن مجدد پیچ کنید و آماده حرکت هستید.

گیر کردن درپوش مخزن بخارشوی کارچر

اگر درب مخزن روی بخارشو را نمی‌توان باز کرد، یکی از دلایل محتمل این است که دیگ هنوز تحت فشار است. اصلاح چنین نقصی کار دشواری نیست. می‌توانید فشار روی دیگ را با خاموش کردن بخارشو، بردارید. برای انجام سریع‌تر آن درجه تنظیم بخار خروجی را روی حداکثر قرار دهید و ماشه‌ی روی دسته تمیزکننده را بکشید. این کار باید تا زمان باز شدن درپوش انجام شود.

در برخی موارد درپوش پرکننده بخارشوی کارچر حتی وقتی که سرد است و فشار بخاری بر روی آن قرار ندارد همچنان باز نمی‌شود. دستگاه را از پریز برق جدا کنید و اجازه دهید به خوبی خنک شود. سپس آب را از خروجی دستگاه درون آن بریزید. حال دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید که اب درون مخزن آن بخار شود و فشار افزایش پیدا کند. افزایش فشار باعث می‌شود که قفل ایمنی درب مخزن فعال شده و باعث تکان خوردن درب شود. اکنون با خاموش کردن دستگاه اجازه دهید که آب درون مخزن خنک شود. حال می‌توانید مجددا امتحان کنید که آیا درب باز می‌شود یا خیر. اگر این راه‌حل کارایی نداشت، شاید لازم باشد درپوش و کلاهک آن تعویض شود. ذکر این نکته بسیار مهم است که این کار باید توسط یک تکنسین ماهر یا شخصی که به خوبی به دستگاه آشنا است انجام شود. فشار بیش اندازه و ناصحیح ممکن است باعث شکستن مخزن شود. یک پیچ فلزی کوچک در قسمت زیرین مخزن وجود دارد که می‌توان آن را با یک آچار آلن باز کرد. این کار باعث کاهش فشار بر روی درب مخزن می‌شود. سپس مخزن را با آب سرد شستشو دهید و مطمئن شوید که کاملا خنک شده است. احتمالا در این حالت در مخزن به راحتی باز خواهد شد.

 

بخارشوی کارچر به ندرت دچار مشکلات دردسرساز برای کاربر می‌شود اما گاهی برخی از مشکلات اجتناب ناپذیر است. بازنشدن درب مخزن بخارشوی کارچر از معدود مشکلاتی است که ممکن است رخ دهد. گاهی این مساله ناشی از قفل ایمنی دستگاه برای محافظت از آسیب‌های ناشی از سوختگی است. اما در برخی موارد دیگر، نقص و یا آسیب ممکن است عملکرد این درب را مختل کند. قبل از هر چیز ابتدا به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید و در صورت لزوم از کمک تکنسین و تعمیرکار ماهر بهره بگیرید.

خرید محصولات خانگی کارچر با گارانتی 12 ماهه ابراهیم
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید